Stackars barn

Är jag ensam om att få dåligt samvete när det inte ens behövs?
 
Idag kände jag mig som en dålig förälder även fast jag inte alls är det, jag och barnen satt i bilen utanför OK när maken sprang in för att köpa snus. En bil parkerade brevid oss och jag tyckte att en person tittade lite väl mycket mot oss, ser lite sur ut och tittar mot bilen flera gånger innan jag ser att hen säger "Men det är ju BARN i bilen!".
En annan i sällskapet tittade mot bilen och jag tror att den personen såg mig för sen tittade den som hade påpekat att det var barn i bilen också bakåt. Och då kände jag mig dålig. Jag kände mig riktigt rutten.
 
Men varför? Jag hade inte gjort något, jag satt ju i bilen med barnen.
Jag hade ingen aning om vilka dessa människor var och lär aldrig se dem igen men ändå, inte vill jag att någon ska tro att mina två barn bara lämnas vind för våg. Jag vet att det inte spelar någon roll men ändå så fick jag en slags skamkänsla när jag såg reaktionen hos den människan.
Vad knäppt ändå att jag kände så.
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback