En stor sten är borta

Nu känns allt så mycket bättre, jag har mått dåligt över svenskan och att jag inte hunnit med så idag åkte jag och LB in och pratade med en studievägledare. Jag berättade att jag kände att det var för mycket med två kurser samtidigt som jag är hemma med ett barn så jag avslutar svenskan och tar upp det efter jul istället, jag fortsätter med matten och börjar med samhällskunskap efter det. Så skönt!

Sen fick jag även veta att jag har bättre chans att komma in på SSK-utb om jag läser en yrkesutbildning istället så jag har anmält intresse för att börja plugga till undersköterska. Att jag inte tänkte på det tidigare, det kommer korta ner min studietid med minst ett år! Skitbra ju.

Då får vi hoppas att LB får plats på förskolan efter jul om jag skulle ha sån tur att det börjar en uska-utb då. Annars är det bara att vänta till nästa höst. Men spännande är det.
Det känns så bra så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback