Det är bara ett ord!

Jag vet att jag är typ sist på den här bollen men ändå.
 
Fan vad less jag blir på idioter som brölar ut "Amäh vadå, jag är inte en HEN jag är en HON!! FEMENISTER VILL SUDDA UT KÖÖÖÖÖÖNEEEEEEN OCH ALLA SKA VARA HEN!"
Eh, nej. Om du på fullaste allvar tror att det är så är det dags att läsa på lite. Inte för att det hjälper för hur mycket en än försöker förklara hur detta lilla ord ska användas så verkar det inte gå in i skallen på dessa personer. Det tar bara stopp helt enkelt och inget tar sig in. Vägrar använda ordet bara för att sätta sig på tvären även om de faktiskt skulle ha användning för ordet i skrift istället för att skriva h*n och andra varianter av att inte veta om det ska vara ett a eller o där mellan.
 
Vill du inte använda ordet så gör inte det och det finns gott om normala och vettiga människor som vet om att ordet finns men inte använder det och nöjer sig med det. De behöver inte sitta och fjana sig om hur lööööjligt ordet är osv osv.
"Hen betyder höna på engelska höhöhö" Ja men snark, släpp det där nu. Det var kanske lite roligt första gången men inte när den levereras för 52082567926959026:e gången.
 
Det är samma typ av människor som gör så här: "Men JAG har ALLTID sagt negerboll och jag tänker fortsätta med det!"
Då vill jag bara dunka huvudet i väggen. Är det så svårt att förstå att det är ett kränkande ord? Och nej det går inte att jämföra med Finska pinnar eller Vitlök. Väx upp lite grann, öppna sinnet och var positiv till förändring. Det är aldrig fel att utvecklas.
Sen finns det ju dessa rasister som säger det med ett stort flin och vet precis vad de gör. "Fräscht". (Vilket även är samma personer som har en rutten kvinnosyn och sitter och hotar människor på internet. MOGET!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback